Angkor Thom en Angkor Wat - Reisverslag uit Ângkôr Chey, Cambodja van borntjesinvietnam - WaarBenJij.nu Angkor Thom en Angkor Wat - Reisverslag uit Ângkôr Chey, Cambodja van borntjesinvietnam - WaarBenJij.nu

Angkor Thom en Angkor Wat

Door: Joke

06 Februari 2020 | Cambodja, Ângkôr Chey

Vanmorgen 8u opgehaald om naar Angkor Tom te gaan. Dit is een overblijfsel van een megaoude stad uit de 12e eeuw. Destijds was het de hoofdstad van Cambodja. Meerdere tempels bezocht met uitgebreide toelichting door onze gids Mono. Naarmate de ochtend vorderde werd het steeds warmer, wat kan een ijskoud blikje fris dan genieten zijn. Eergisteren 3* en vandaag over de 30* is effe wennen. Tussen de middag met gids en chauffeur geluncht. Mono vertelde dat hij 4e van 5 kinderen is, er was geen geld voor school maar vanaf zijn 12e tot zijn 18e kon hij in het klooster naar school. Uiteraard was daar ook veel oefening in meditatie en godsdienst. (Hij was dus 1 vd mooie in het oranje gestoken monniken). Later is hij na een jaar school gids geworden waarmee hij nu de kost verdient. Samen met zijn vrouw dragen ze bij in de kosten van hun ouders, (ik bedoel maar kids;)
Smiddags naar Angkor What, dan was het minder druk maar wel erg heet. Mono vertelde vol enthousiast over de hele geschiedenis, we hebben hem een beetje geremd. (In Tons woorden: hij vertelde over elk lijntje en elke tekening uitgebreid),)Net heerlijk gedoucht en nu even in onze kamer met airco bijkomen. Kortom indrukwekkende dag. Vanavond heerlijk eten en morgen naar het platte land.

• 06 Februari 2020 - 11:44

Martin:

Hai Joke en Ton. Ik zie geen mondkapjes dus neem ik aan dat jullie vrij kunnen genieten van jullie welverdiende vakantie. Inmiddels is er een aanvulling aan onze reislijst toegevoegd.....
    Geniet van alles en de verslagen lees ik supergraag!!

• 06 Februari 2020 - 19:03

Eny:

Hoi Joke & Ton.
    Leuk om jullie zo te volgen tijdens deze reis.
    Ziet er indrukwekkend uit dat Angkor Wat.
    Maar genieten van al het moois daar en van het lekkere weer.
    Lees graag hoe verder.....en foto’s ook altijd leuk.

• 06 Februari 2020 - 19:04

Ben H.:

Hoi azië-reizigers,
    Het ziet er tot nu toe prachtig uit.
    Wél jammer dat jij voor dat mooie beeldhouwwerk ging staan Ton!
    Wij gaan jullie volgen; véél plezier!

• 06 Februari 2020 - 19:28

Sanne:

Mooie foto's :)!

• 07 Februari 2020 - 08:36

Wouter, Loes En Stan:

Supermooie foto's en indrukwekkende overblijfselen zo te zien! Lekker genieten!