Zuid Vietnam (Chau Doc/Can Tho) - Reisverslag uit Ângkôr Chey, Cambodja van borntjesinvietnam - WaarBenJij.nu Zuid Vietnam (Chau Doc/Can Tho) - Reisverslag uit Ângkôr Chey, Cambodja van borntjesinvietnam - WaarBenJij.nu

Zuid Vietnam (Chau Doc/Can Tho)

Door: Joke

11 Februari 2020 | Cambodja, Ângkôr Chey

Gisteren via boot (voor max 50 p zaten we nu met 5p) naar Vietnam gevaren. Vertrekhal in Phnom Penh à la hotel New York.(foto) Onderweg werden op 4 momenten paspoorten en visa gecheckt. Eerst kwam een douanier aan boord die ze na keek, toen moesten we er aan Cambodjaanse zijde via een onmogelijke houten stellage af om te laten checken met vingerafdrukken en foto (wel mooie plek met boeddhabeelden ed, maar chagrijnige vent achter loket) weer aan boord om er iets later weer af te moeten via zo'n zelfde stellage (foto)voor douane Vietnam, stelde niks voor. Daarna aan boord weer checken door zelfde douanier.... Bij aankomst Chau Doc stond gids en chauffeur klaar om ons naar het hotel te brengen. Heel decadent werden koffers voor ons gesjouwd... 's Avonds lokale gegeten, was aardig, Daar na bij chique hotel een goede koffie en lekker cocktail gedronken aan het water. Vanmorgen eerst met de fiets naar Sam Mountain, bedevaartstempel, wat een pracht en praal. Mensen komen van alles offeren, heel bijzonder. We zijn echte bijzonderheden: blank, groot...Ton moest met iemand op de foto en we hadden veel bekijks. Daarna naar lokale markt, heel veel ons onbekende soorten fruit enz Alles in die warmte in de openlucht met uiteraard vliegen brrr..Vervolgens per boot naar floating village waar armen wonen (zie foto's), fishfarm bezocht (onder huizen kweken ze vis) en naar dorp waar Cham bevolking woont. Koffers in hotel opgehaald en met busje(airco) door naar Can Tho. Onderweg gepauzeerd bij krokodillenfarm. Nu heerlijk gedoucht en morgen via floating markt naar Ho Chi Ming city (Saigon). Groetjes van ons beiden. X