Floating market, fruit farm, transfer naar Saigon - Reisverslag uit Ângkôr Chey, Cambodja van borntjesinvietnam - WaarBenJij.nu Floating market, fruit farm, transfer naar Saigon - Reisverslag uit Ângkôr Chey, Cambodja van borntjesinvietnam - WaarBenJij.nu

Floating market, fruit farm, transfer naar Saigon

Door: Joke

12 Februari 2020 | Cambodja, Ângkôr Chey

Gisteravond heerlijk langs het water geflaneerd en gegeten en geëindigd in een nieuw trendy coffeetentje. Vietnam verbouwt zelf koffie.
Vanmorgen langs floating market gevaren. Mensen komen met hun boot en eigen verbouwde spullen hiernaartoe waar het door particulieren of handelaren wordt gekocht. Daarna naar grote fruit farm gevaren, onderweg zie je van alles langs en over water...Als een kleintje bv moet poepen hou je hem gewoon even naast de boot. Mensen zwemmen, wassen enz in datzelfde water brrr. Ze hebben wel stroom ..
Na op de fruit farm heel veel soorten gezien en geproefd per auto naar Saigon ( zeggen ze zelf ipv Ho Chi Min stad).
Morgen hier naar tunnels van Vietcong, oorlogsmuseum en stadswandeling.
We zitten hier op de 9e etage, skybar op 15e.

• 12 Februari 2020 - 15:44

Hans, Sanne, Bram &Teun:

Alles in hetzelfde water herken ik van Thailand ja! Floatend in de river Kwai.... je kunt het maar beter niet weten ;)!
    Leuk die bootjes en al dat fruit echt heerlijk hè!

• 13 Februari 2020 - 19:02

Ben:

Dat alles in hetzelfde water gebeurt herken ik ook van de rivier De Ganges
    In Varanasi werden zelfs de resten van verbrande lijken in de rivier geschoven waar anderen stonden te baden.

Maar jullie maken ons wél enthousiast om ook eens in Vietnam te gaan kijken.
    Aziaten zijn vaak ook erg vriendelijk en gastvrij.
    En de Vietnamese keuken schijnt ook een toppertje te zijn!

Veel plezier nog!

Ben

• 13 Februari 2020 - 19:58

Tanya:

Klinkt heel goed allemaal. En ach, dat water... gewoon maar niet drinken haha. Wat hebben jullie al een hoop prachtige dingen gezien. Volgens mij zitten jullie nu tegelijk met Sebastiaan in Ho Chi Min stad. Veel plezier en fijn Joke, dat jij helemaal bent opgeknapt en ook lekker kan genieten. Die skybar lijkt me trouwens ook wel wat. Liefs, Tanya.