Tomb Raider en nog veel meer - Reisverslag uit Ângkôr Chey, Cambodja van borntjesinvietnam - WaarBenJij.nu Tomb Raider en nog veel meer - Reisverslag uit Ângkôr Chey, Cambodja van borntjesinvietnam - WaarBenJij.nu

Tomb Raider en nog veel meer

Door: Joke

07 Februari 2020 | Cambodja, Ângkôr Chey

Gisteravond eerst lekker een cocktail gedronken en vanaf het terras het verkeer enz zitten observeren..Daarna heerlijk gegeten, zo smaakvol en prachtig geserveerd...dat houden we wel 3 weken vol...de zuurkoolstamppot zal straks weer wennen zijn. Vanmorgen 8.30 opgehaald door Mono, onze gids en onze chauffeur (lekker decadent..) en weer een aantal tempels bezocht, de een nog indrukwekkender dan de ander...Maar al die namen zijn voor ons ook moeilijk te onthouden...
Lokaal gezien en geproefd wat ze van palmsuiker maken en hoe ze wonen ...Heel relaxed allemaal maar voor ons ook erg "basic" Zo hebben ze een eigen waterput en zijn ze niet aangesloten op de riolering. Officieel moeten kinderen vanaf 6 tot 18 naar school maar dat is niet altijd haalbaar..dan moeten kinderen helpen de kost te verdienen. Een maandsalaris is zo tussen 180 en 300 dollar hier. Tussen de middag met gids en chauffeur bij "locals" geluncht. Honden en kippen rondom ons, zie foto's
Daarna oa nog naar de tempel waar Tomb Raider is opgenomen. Heel indrukwekkend om te zien hoe natuur alles zo overneemt .
Toen was tijd om afscheid te nemen van onze gids. Mochten jullie ooit hierheen willen, we kunnen hem aanraden. Veel achtergrondkennis!
Morgen vliegen we naar Phnom Penh waar we de killing fields gaan bezoeken...Veel geschiedenis hier.

• 07 Februari 2020 - 16:31

Ingrid En Martin :

Mooi verslag met mooie foto's. Jullie worden echt avonturiers. Veel plezier. Liefs van ons.

• 09 Februari 2020 - 10:39

Tanya:

Wat een heerlijke avonturen!

• 11 Februari 2020 - 11:07

Arne:

Dag Joke en Ton, leuk om het verslag te lezen! Heel veel plezier nog en hebben jullie wel al op straat gegeten?